9.5.12

Faren ved elektrosjokk er undervurdert

I januar i fjor fortalte Rigmor Galtung i Dagbladet (10.01.11):

Jeg sliter selv med dårlig hukommelse den første tiden etter behandling med ect, men det går heldigvis gradvis over og er til å leve med, i motsetning til å befinne seg i helvete, et ubeskrivelig mørke, dag etter dag, uke etter uke.

et innlegg hos NAPHA i november skriver hun imidlertid:

Da jeg fikk ect var jeg helt overbevist om at det var det beste som hadde skjedd meg. Jeg kom meg så fort på beina som jeg aldri før har gjort. Lite visste jeg da om at jeg skulle komme til å få en mye dårligere hukommelse.

Les også et intervju bladet Psykisk helse gjorde med Mette Ellingsdalen i 2007: - Faren ved elektrosjokk er undervurdert.

Og sjekk eSjokk.no http://www.esjokk.no, som også ligger i bloggrullen vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

Motta nye innlegg på e-post.